Zaległa marcowa kartka z „Pamiętnika Okruszka”

DSCN1124

Za oknem piękna pogoda, wkrótce zbliżają się święta, a mnie jest dziś trochę przykro…
Dlaczego? Bo patrzę w kalendarz… i co widzę?
Kwiecień. Ano już kwiecień.
A ja nawet nie zdążyłam napisać marcowej notatki w moim dzienniku!
A przecież obiecywałam…
Dobrze pamiętam własne słowa: „na lżejsze i przyjemniejsze zagadnienia przyjdzie czas wkrótce, w marcowej kartce z mojego pamiętnika”.
No i co? I jakoś ten czas nie nadszedł…

Na swoje usprawiedliwienie mam… chorobę.
Ostatnio dopadł mnie jakiś paskudny wirus (najprawdopodobniej w peuterspeelzaal) i uwięził w domu na cały tydzień (a moją mamusię razem ze mną).
Czułam się fatalnie, toteż nie byłam w stanie nawet myśleć o komputerze i o zaległościach w pamiętniku. Moje rodzeństwo biegało po podwórku, wspinało się po drzewach, a mnie przez chorobę kilka dni zwyczajnie uciekło w siną dal…

DSCN0764

Na szczęście już wróciłam do pełnej formy i teraz próbuję nadrobić stracony czas.
Na ogół udaje mi się to znakomicie (na przykład zjadam podwójne porcje śniadań i obiadów), jedynie z uzupełnieniem zaległości w pamiętniku mam problem…
Najpierw przyszła mi do głowy myśl, by od razu przejść do napisania kwietniowej notatki, ale ostatecznie uznałam, że to zły pomysł.
Po pierwsze – ktoś gotów pomyśleć, że Okruszek nie zna się na kalendarzu, skoro myśli, że po lutym przychodzi kwiecień.
Po drugie – jestem osobą dość uczuciową, więc zwyczajnie zrobiło mi się żal marca, w końcu to taki ważny miesiąc, a ja miałabym tak po prostu go pominąć? No jakże to tak…

Przecież właśnie w marcu przybywa wiosna – zarówno do Holandii, jak też do Polski.

kwiatki_wczesna_wiosna

Co roku wybiera inny środek lokomocji.
Czasem jest to rower, kiedy indziej samochód albo pociąg.
Obecnie wiosna zdecydowała się na przylot samolotem, dzięki czemu pojawiła się wyjątkowo wcześnie. Mama wspominała mi, że trzy lata temu było dokładnie tak samo.
Ja tego nie pamiętam…
Trzy lata temu, w marcu, to ja jeszcze wynajmowałam ciasną, aczkolwiek całkiem przytulną kawalerkę w brzuchu mamusi… Ale to stare dzieje…

Wiosna błyskawicznie wprowadziła swoje rządy, trzeba przyznać – wyjątkowo przyjemne rządy… Piękne kwiaty rozrzuciła po lasach i polach.
Rozkazała mocno świecić słonku a ptaszkom – śpiewać.
Ale co tam kwiaty i ptaki!

DSCN0872

Najważniejsze, że zjeżdżalnie i huśtawki znowu są suche i aż się proszą o zabawę. Juhu! Poza tym moi rodzice stali się jakoś bardziej chętni do wychodzenia na dwór…
W chłodne dni zazwyczaj długo musiałam się dopraszać spaceru, a teraz niemal całe weekendy spędzamy na zewnątrz.
W niedzielę najczęściej chodzimy do pobliskiego lasku (tego z fajnymi placami zabaw i jeziorem, w którym latem się kąpałam).

DSCN0781

Można tam spotkać wiele innych dzieci.
Właśnie… Zdradzę Wam mały sekret. Ha, bardzo wiosenny sekret!
Otóż gdzieś podsłuchałam, że wiosna to idealny czas, aby się zakochać.
Piękna przyroda sprawia, że więcej się uśmiechamy, częściej wychodzimy z domów, a wtedy ponoć wzrasta szansa na poznanie kogoś interesującego no i – kto wie? – to może być właśnie owa osławiona miłość.
Hmm, chyba te twierdzenia nie są całkiem wyssane z palca… ?

W każdym razie ja na brak adoratorów nie narzekam!
Założę się, że jakoś specjalnie Was to nie dziwi?
Któż nie chciałby poznać wesołej, mądrej, pewnej siebie, nieco zwariowanej dziewczyny?
Do tego całkiem ładnej? A to przecież cała ja!
Dodatkowo na mojej liście zalet figuruje bujna wyobraźnia (i parę innych “perełek”).
Kiedyś już Wam wspominałam, że lubię wcielać się w postaci księżniczek.
Na jednym z marcowych spacerów księżniczka Okruszek (wtedy: Anna) weszła do zamkowej wieży i stamtąd wypatrzyła…

DSCN0769

Co? Kogo? Oczywiście ujrzała pięknego księcia!
To nic, że książę okazał się mało rozmowny (chyba młody był jeszcze).
Brak słów nadrabiał wyjątkowym urokiem osobistym.
Powiem Wam tylko, że miło spędziliśmy czas i… nie będę dalej rozwijać tematu, by znowu przypadkowo jakichś plotek nie narobić.

A jako że moja notatka miała być krótka, więc niech takową będzie…
Nie chcę trzymać Was przed komputerem, gdy na dworze jest piękna wiosna.
Cieszcie się nią tak samo jak ja!

DSCN0780

Ten wpis został opublikowany w kategorii Z pamiętnika Okruszka i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

